•                                                          شرکت نیرو فراز جنوب شرق
  • مدیریت انرژی
  •      عملیات طراحی، تامین تجهیزات، نصب، تست و راه اندازی پست ها و خطوط انتقال و  فوق توزیع و توزیع نیروی برق
  •      ارائه خدمات مهندسی مطالعات سیستمهای قدرت و انرژی های نو
  •      بهره برداری ، نگهداری و تعمیرات نیروگاهها، پست ها و خطوط انتقال و فوق توزیع و توزیع نیروی برق

 

اولین خط چهارمداره باندل دوسیمه 63کیلوولت در صنعت برق ایران برقدار شد

تعداد مطالعه:657


اولین خط چهارمداره باندل دوسیمه 63کیلوولت در صنعت برق ایران با عنوان خط 63کیلوولت چهارمداره باندل دوسیمه علی آباد400- علی آباد1 بطول 3.5 کیلومتر مسیر و 14 کیلومتر مدار با هزینه احداث بالغ بر 37.000 میلیون ریال برقدار شد.

                       

 اولین خط چهارمداره باندل دوسیمه 63کیلوولت در صنعت برق ایران با عنوان خط 63کیلوولت چهارمداره باندل دوسیمه علی آباد400- علی آباد1 بطول 3.5 کیلومتر مسیر و 14 کیلومتر مدار با هزینه احداث بالغ بر 37.000 میلیون ریال برقدار شد.

این خط در سال 1392 به شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان - معاونت طرح و توسعه - واحد مجری طرحهای خطوط فوق توزیع مازندران ابلاغ و با عنایت به در اولویت قرار گرفتن به منظور بهره برداری از این خط قبل از پیک بار سال 95 ، عملیات اجرایی آن آغاز و فونداسیون های پروژه طی 54 روز کاری به انجام رسید.

براین اساس پس از تامین کلیه تجهیزات پروژه ، عملیات نصب برج و سیم کشی در دستور کار قرار گرفته و طی 50روز کاری کلیه عملیات مربوط به سورت ، حمل ، مونتاژ و نصب دکل و نیز سیم کشی 3.5 کیلومتر خط چهارمداره با 24 رشته سیم فاز لینکس و دو رشته سیم محافظ مغزی لینکس و بستن کلیه ارتباطات به گنتری و اصلاح ارتباطات جهت امکان بهره برداری با تمام ظرفیت از خط انجام گردید.این خط با جمع آوری خط 63کیلوولت تکمداره تیر بتنی و در همان مسیر احداث شد.

تیپ دکل های مورد استفاده در این پروژه با نام S4DL و T4D60 برای اولین بار به سفارش شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان و توسط پیمانکار داخلی طراحی و ساخته شد. همچنین در این پروژه از مقره های شیشه ای 120کیلونیوتن آنتی فاگ ساخت داخل کشور استفاده شده است.

با اجرای این پروژه ، ایستگاه 63 کیلوولت علی آباد1 بطور مستقیم از طریق ایستگاه 400 کیلوولت علی آباد با شرایط قابلیت اطمینان و پایداری بالا تغذیه خواهد شد و با اتصال دومداره از این چهارمدار احداث شده به خط 63کیلوولت دومداره باندل دوسیمه گرگان - علی آباد بطول 43 کیلومتر که دو سال گذشته احداث شده بود، می توان ایستگاههای 63 کیلوولت علی آباد2 ، فاضل آباد و گرگان3 را از ایستگاه 400 کیلوولت علی آباد تغذیه کرد.

این موضوع پایداری شبکه استان گلستان و بخصوص شهرستان های گرگان ، علی آباد و حومه و کاهش تلفات در شبکه و ایجاد شرایط بسیار مناسب بهره برداری از خطوط و ایستگاه های منطقه را افزایش خواهد داد.

منبع : برق نیوز

 

 

 


دیدگاه کاربران