•                                                          شرکت نیرو فراز جنوب شرق
  • مدیریت انرژی
  •      عملیات طراحی، تامین تجهیزات، نصب، تست و راه اندازی پست ها و خطوط انتقال و  فوق توزیع و توزیع نیروی برق
  •      ارائه خدمات مهندسی مطالعات سیستمهای قدرت و انرژی های نو
  •      بهره برداری ، نگهداری و تعمیرات نیروگاهها، پست ها و خطوط انتقال و فوق توزیع و توزیع نیروی برق

 

تاثیر مثبت دو پروژه جدید برق یزد در افزایش پایداری شبکه سراسری

تعداد مطالعه:765


برای اجرای این طرح در حدود 200 میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده که 79 درصد این سرمایه توسط صندوق توسعه ملی از طریق بانک صادرات تامین شده است.

                       

 وزیر نیرو عصر دیروز در آئین افتتاحیه دو پروژه برقی در یزد،‌ از تاثیر مثبت این دو طرح در افزایش پایداری شبکه برق سراسری خبر داد.

 مهندس "حمید چیت‌چیان" در آئین افتتاح نیروگاه 484 مگاواتی سیکل ترکیبی تابان یزد و پست 400 به 230 کیلوولت نخلستان در شهرستان بافق، در محل این نیروگاه، ضمن ارتباط از طریق ویدئو کنفرانس با دکتر "حسن روحانی" رئیس‌جمهور در محل جلسه شورای اداری این استان، با ارائه گزارشی از این دو پروژه گفت: دو پروژه مهم و بزرگ در استان یزد به بهره‌برداری رسید که تاثیر مثبت آن هم بر استان یزد و هم بر شبکه سراسری غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه اولین پروژه مربوط به نیروگاه سیکل ترکیبی 484 مگاواتی تابان یزد در شهرستان اشکذر است، افزود: این نیروگاه از دو واحد گازی با ظرفیت (162*2) و یک واحد بخار با ظرفیت 160 مگاوات تشکیل شده که اولین واحد گازی آن دیروز افتتاح و واحد دوم با یک هفته فاصله وارد مدار خواهد شد و بخش سوم که واحد بخار است تا پایان سال 95 فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

چیت‌چیان سرمایه‌گذار این پروژه را شرکت سرمایه‌گذاری ایران، از بخش خصوصی و انرژی گستر جم وابسته به این شرکت که از پیمانکاران شرکت مپنا است، معرفی کرد و افزود: برای اجرای این طرح در حدود 200 میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده که 79 درصد این سرمایه توسط صندوق توسعه ملی از طریق بانک صادرات تامین شده است.

وی از پست 400 به 230 کیلوولت نخلستان در شهرستان بافق، به عنوان پروژه دوم یاد کرد و ادامه داد: این پروژه با سرمایه‌گذاری شرکت برق منطقه‌ای یزد با هزینه‌ای بالغ بر 45 میلیارد تومان با هدف اتصال شبکه 400 کیلوولت خراسان به استان یزد و از یزد به منطقه جنوب شرق و همچنین افزایش پایداری شبکه برق سراسری احداث شده است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه، تامین بار الکتریکی مورد نیاز برای مشترکان بزرگ صنعتی و افزایش ظرفیت برق‌رسانی به شهرستان بافق و بهاباد از اهداف اصلی این طرح است، اضافه کرد: اجرای این دو طرح، زمینه برای سرمایه‌گذاری صنعتی در یزد را فراهم کرده و باعث توسعه استان یزد خواهد شد. رئیس‌جمهوری پس از توضیح مهندس "چیت‌چیان" از طریق ویدئو کنفرانس، با تقدیر از زحمات وزیر نیرو و تمامی کسانی که در این دو پروژه فعالیت داشتند، دستور افتتاح دو طرح را صادر کرد.

منبع : برق نیوز

 

 

 


دیدگاه کاربران