•                                                          شرکت نیرو فراز جنوب شرق
  • مدیریت انرژی
  •      عملیات طراحی، تامین تجهیزات، نصب، تست و راه اندازی پست ها و خطوط انتقال و  فوق توزیع و توزیع نیروی برق
  •      ارائه خدمات مهندسی مطالعات سیستمهای قدرت و انرژی های نو
  •      بهره برداری ، نگهداری و تعمیرات نیروگاهها، پست ها و خطوط انتقال و فوق توزیع و توزیع نیروی برق

 

یک نیروگاه بادی در کردستان نصب می شود

تعداد مطالعه:672


شرط لازم برای ایجاد توربین بادی در هر منطقه وزش باد با سرعت بش از 5 متر برثانیه است است که به احتمال زیاد این امکان در دامنه کوه آبیدر فراهم است و در آینده نزدیک شاهد نصب توربین در این منطقه خواهیم بود.

                       

مدیر عامل سازمان انرژی های نو در نشست با مدیر عامل و معاونین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از نصب یک نیروگاه بادی در دامنه کوه آبیدر سنندج در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری توانیر، محمد یوسف آرمودلی که به منظور بررسی وضعیت انرژی های نو به این استان سفر کرده است گفت: هم اکنون ایستگاه باد سنجی به منظور بررسی و مطالعه وضعیت وزش باد در ارتفاعات کوه آبیدر سنندج نصب شده است و درصورت کسب نتایج لازم از این مطالعات توربین یادی با ظرفیت 660 کیلووات در منطقه نصب خواهد شد.
وی افزود: شرط لازم برای ایجاد توربین بادی در هر منطقه وزش باد با سرعت بش از 5 متر برثانیه است است که به احتمال زیاد این امکان در دامنه کوه آبیدر فراهم است و در آینده نزدیک شاهد نصب توربین در این منطقه خواهیم بود.
مهندس آرمودلی با بیان اینکه پشت بام دانشگاه آزاد سنندج درش هرک بعثت نیز پتانسیل خوبی برای نصب توربین بادی دارد و باید در این مناطق نیز ایستگاه های باد سنجی نصب شود افزود: از سال گذشته در منطقه زرینه اوباتو هم ایستگاه باد سنجی نصب شده است و مطالعات برروی وضعیت باد منطقه در جریان است.
وی قیمت پائین برق مصرفی را از عوامل اصلی عدم استقبال لازم از انرژی های تجدید پذیر دانست و تاکید کرد:افزایش قیممت حامل های انرژی به ویژه برق در سالهای آینده ناگزیر خواهد و از اینرو سرمایه گذاری در زمینه انرژی های نو در آینده نزدیک بسیار سودده خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه برق با قیمت کیلوواتی 460 تومان از تولید کنندگان خریداری خواهد شد تصریح کرد:جهت توسعه انرژی های نو نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی داریم و دولت به تنهایی با تصب چند توربین نمی تواند در این زمینه موفق عمل کند و سرمایه گذاران مطمئن باشند با تغییر تعرفه ها و افزایش قیمت انرژی این صنعت بسیار سودده خواهد بود.
مهندس آرمودلی در ادامه تاکید کرد: کردستان در زمره استانهای پیشرو و فعال در زمینه انرژی های نو بوده است و عملکرد این شرکت در مقایسه با سایر شرکت ها قابل تقدیر است.
وی در پایان تاکید کرد: یکی دیگر از دلایل عدم استقبال مردم از انرژی های نو عدم اطمینان به دانش فنی و تخصص و نیز خدمات پس از فروش می باشد و از این رو انتظار ما از آموزش و پرورش, فنی حرفه ای و دانشگاهها اینست که در زمینه پرورش متخصصان برق خورشیدی و بادی همکاری داشته باشند.

 

 

 


دیدگاه کاربران