•                                                          شرکت نیرو فراز جنوب شرق
  • مدیریت انرژی
  •      عملیات طراحی، تامین تجهیزات، نصب، تست و راه اندازی پست ها و خطوط انتقال و  فوق توزیع و توزیع نیروی برق
  •      ارائه خدمات مهندسی مطالعات سیستمهای قدرت و انرژی های نو
  •      بهره برداری ، نگهداری و تعمیرات نیروگاهها، پست ها و خطوط انتقال و فوق توزیع و توزیع نیروی برق

 

ابلاغ اجرای 86 پست انتقال/طراحی نخستین خط 765 کیلوولت کشور

تعداد مطالعه:760


کل این خط 765 کیلوولتی در حدود یک‌هزار کیلومتر و فاز نخست آن 400 کیلومتر است که ارتباط جنوب با مرکز ایران را برقرار می‌کند.

                       

مجری طرح انتقال نیرو سازمان توسعه برق ایران از ابلاغ اجرای 86 پست انتقال برق به ظرفیت 33 هزار مگاولت آمپر و طراحی مهندسی نخستین خط 765 کیلوولت کشور خبر داد.
مهندس "مهران گلابکش" در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، اظهار داشت: فاز نخست خط 230 کیلوولت نیروگاه پره‌سر به‌طول 11.5 کیلومتر طی شش‌ماهه نخست سال 93 به مدار پیوست.
وی افزود: این خط به ظرفیت 1050 مگاوات است که با توجه به جلوگیری از محبوس شدن انرژی تولیدشده در نیروگاه خصوصی پره‌سر، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
گلابکش تصریح کرد: فاز دوم خط 230 کیلوولت نیروگاه پره‌سر به‌طول 15.5 کیلومتر در دست اجرا است که با هدف ارتقای پایداری شبکه شمال کشور ساخته شده و تلاش بر این است که تا تابستان 94 وارد مدار شود.
وی افزود: طرح احداث خط انتقال 400 کیلوولت نیروگاه گتوند به شازند به‌طول 320 کیلومتر در دست اجراست که این طرح ارتباط شبکه برق جنوب به مرکز کشور را برقرار می‌کند.
وی با بیان اینکه طرح خط انتقال 400 کیلوولت یاسوج به سورمق از دیگر طرح‌های در دست اجرای سازمان توسعه برق ایران است، گفت: پست یاسوج و خوزستان ازطریق این خط 160 کیلومتری به استان فارس متصل می‌شود ضمن آنکه خط انتقال 400 کیلوولت لردگان به یاسوج نیز به‌طول 110 کیلومتر در دست اجرا قرار دارد.
مجری طرح‌های انتقال نیرو سازمان توسعه برق ایران از انجام طراحی‌های مهندسی نخستین خط 765 کیلوولت کشور خبر داد و گفت: کل این خط در حدود یک‌هزار کیلومتر و فاز نخست آن 400 کیلومتر است که ارتباط جنوب با مرکز ایران را برقرار می‌کند.
وی از ابلاغ اجرای 86 پست انتقال خبر داد و گفت: ظرفیت این تعداد پست ابلاغ‌شده 33 هزار مگاولت آمپر است که برای اجرای آنها به تامین نقدیگی یا فاینانس این طرح‌ها نیاز است.
وی یادآور شد: تکمیل پست 400 کیلوولت سمنان، توسعه پست نیروگاه کرخه، خرید پست‌های GIS و احداث پست 400 کیلوولت نیروگاه آبادان از طرح‌های در دست اجرای سازمان توسعه برق ایران در بخش پست است.

 

 

 


دیدگاه کاربران