•                                                          شرکت نیرو فراز جنوب شرق
  • مدیریت انرژی
  •      عملیات طراحی، تامین تجهیزات، نصب، تست و راه اندازی پست ها و خطوط انتقال و  فوق توزیع و توزیع نیروی برق
  •      ارائه خدمات مهندسی مطالعات سیستمهای قدرت و انرژی های نو
  •      بهره برداری ، نگهداری و تعمیرات نیروگاهها، پست ها و خطوط انتقال و فوق توزیع و توزیع نیروی برق

 

مدیر عامل جدید برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان معارفه شد

تعداد مطالعه:1742


مراسم تکریم جناب آقای مهندس محبعلی قزاق جاهد و معارفه جناب آقای مهندس علیرضا پرنده مطلق مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای سیستان و بلوچستان برگزار گردید

                       

در مراسمی آقای مهندس علیرضا پرنده مطلق به عنوان مدیرعامل برق منطقه ای سیستان و بلوچستان معارفه و از زحمات و تلاش های آقای مهندس محبعلی قزاق جاهد مدیرعامل اسبق تقدیر به عمل آمد.

دراین مراسم مهندس جاهد در این مراسم با اشاره بر اینکه سیستان و بلوچستان از وسعت فراوانی برخوردار است، اظهار داشت : سیستان و بلوچستان دارای انرژی های نو و تجدیدپذیر از جمله انرژی بادی و خورشیدی است که باید به خوبی از آن بهره گیریم و وجود این انرژی ها می تواند استان را به هاب انرژی تبدیل کند. وی افزود : صادرات برق به کشورهای همسایه بویژه افغانستان و پاکستان باید در اولویت قرار گیرد و انرژی را به عمق این کشورها ببریم. وی تصریح کرد : وزیر محترم نیرو در سفرهای که به استان داشته است قول های به مردم استان داده اند که برای بهره برداری نیازمند تامین اعتبار است. وی خاطرنشان کرد : مشکل عمده شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان تولید منفی ۴۰ درصدی انرژی و ۴۰ درصد تولید نیروگاه گازی در استان است که این آمار نشان دهنده راندمان زیر ۲۵ درصد است و این امر می طلبد با جدیت کار احداث نیروگاه ها در استان انجام گیرد. جاهد بیان داشت : این مسئولیت ها امانتی است در دست ما برای خدمت به مردم استان و فرصت مناسبی برای انجام وظیفه خواهد بود همچنین هیچ سازمانی همانند شرکت های حوزه برق موفق عمل نکرده است و خوشبختانه توانسته به خوبی خدمات رسانی به مردم را انجام دهد. وی در پایان از مردم سیستان و بلوچستان بخاطر همکاری و صبوری که در شرایط سخت و بحرانی داشته اند قدردانی کرد.

مهندس پرنده مطلق مدیرعامل جدید برق منطقه ای سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم ضمن تسلیت بخاطر شهادت جمعی از مرزبانان حادثه تروریستی خاش_ زاهدان اظهار داشت : در سیستان و بلوچستان ۳ محور اصلی افزایش تولید، جذب سرمایه‌گذار غیربومی در استان و مصرف بهینه شناخته شده است که از وزارت محترم نیرو در جهت پیشرفت و توسعه در این محورها درخواست داریم تا نگاه ویژه تری به این استان داشته باشند. وی افزود : آقای جاهد توانسته موفق عمل کند و امیدوارم به همان اندازه که آقای جاهد سعی و تلاش کرده در پیشرفت صنعت برق استان ما هم بتوانیم با برنامه ریزی و مدیریت در جهت توسعه این استان گام برداریم.

متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر کشور در این مراسم بیان داشت : در حال حاضر ۱/۵ میلیارد نفر از ساکنین کره زمین از نعمت برق محروم هستند که تعداد اندکی از این ساکنین در روستاهای سیستان و بلوچستان است و باید با برنامه‌ریزی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان هرچه سریعتر برق رسانی به این روستا ها انجام گیرد. وی افزود : کشور ما در ایجاد ظرفیت های انرژی در جایگاه چهاردهم قرار گرفته که این امر نشان از فعالیت گسترده در صنعت برق است. وی تصریح کرد : باتوجه به مرزی بودن سیستان و بلوچستان و شرایط آب و هوای خاصی که داراست همکاران ما در مجموعه برق توانسته به خوبی در تکمیل ظرفیت و بحث کاهش تلفات انرژی موفق عمل کند .

وی تصریح کرد : سیستان و بلوچستان در حذف قبوض کاغذی در بین دیگر استانهای کشور پیشتاز بوده است. وی از تلاش های بی وقفه مهندس جاهد مدیرعامل اسبق قدردانی کرده و افزود : وزیر محترم نیرو تاکید بر شایسته گزینی در این استان دارد که آقای پرنده مطلق علاوه بر اینکه بومی این استان است از شناخت خوبی نیز در این منطقه داراست. وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به کارنامه خوب مدیرعامل جدید شاهد موفقیت های خوبی در صنعت برق سیستان و بلوچستان باشیم.

وی خاطر نشان کرد : استان سیستان و بلوچستان از نعمت انرژی های تجدیدپذیر(بادی و خورشیدی) برخوردار است که باید نهایت بهرمندی از این نوع انرژی را بویژه در زمینه صادرات انرژی به کشورهای همسایه داشته باشیم. وی به مدیریت مصرف در حوزه برق اشاره کرد و گفت : بخش عمده مصارف در استان خانگی است که هم فرصت و هم تهدید محسوب می شود و باید با مشارکت و همکاری صدا و سیما و دیگر رسانه ها آموزش مصرف صحیح برق به همراه فرهنگ سازی بخصوص در پیک برق انجام گیرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی برق منطقه ای سیستان

 

 

 


دیدگاه کاربران