•                                                          شرکت نیرو فراز جنوب شرق
  • مدیریت انرژی
  •      عملیات طراحی، تامین تجهیزات، نصب، تست و راه اندازی پست ها و خطوط انتقال و  فوق توزیع و توزیع نیروی برق
  •      ارائه خدمات مهندسی مطالعات سیستمهای قدرت و انرژی های نو
  •      بهره برداری ، نگهداری و تعمیرات نیروگاهها، پست ها و خطوط انتقال و فوق توزیع و توزیع نیروی برق

 

استان یزد دارای کمترین تلفات شبکه‌های انتقال و فوق‌توزیع برق کشور

تعداد مطالعه:870


معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد اقدامات شاخص این معاونت در سال 95 را تشریح کرد.

                       

محمدحسین میرحسینی معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد با بیان کسب رتبه دوم در شش‌ماهه اول سال 95 در زمینه شاخص عملکرد مهندسی در بین شرکت‌های برق منطقه‌ای، تصریح کرد: تلفات سال گذشته شبکه‌های انتقال و فوق‌توزیع شرکت برق منطقه‌ای یزد 43/1 درصد بوده؛ که شاهد کمترین تلفات در مقایسه با سایر استان‌های کشور بوده‌ایم.

وی با اشاره به جذب مناسب اعتبار پروژه‌های بهینه‌سازی، مبلغ آن را 6/8 میلیارد تومان اعلام کرد و احداث 2 بی 63 کیلوولت در پست اردکان، تعویض کلیدهای قدرت (بریکر) 63 کیلوولت 40 کیلو آمپر با بریکرهای قدیمی، اصلاح مکانیکی برج‌های 400 کیلوولت خط سرو–جنوب اصفهان و اصلاح لینک فیبرنوری خط سرو– نائین با توجه به بارخیز بودن منطقه، را از مهم‌ترین این پروژه‌ها دانست.

مهندس میرحسینی همچنین گفت: هم‌اکنون در استان یزد از مجموع 63 پست انتقال و فوق‌توزیع، 49 پست تحت پوشش برق یزد و 14 پست برق، اختصاصی مشترکان است. تعدادی از این پست‌های برق، دارای قابلیت اتوماسیون هوشمند و کنترل از راه دور هستند و از این تعداد نیز هم‌اکنون 8 پست فوق‌توزیع داخل شهر یزد و 2 پست منطقه اردکان، بدون اپراتور کنترل می‌شوند.

وی  صحت عملکرد سیستم‌های حفاظتی در سال 95 را 100 درصد بیان کرد و افزود: فعال بودن 100 درصدی سیستم حفاظت از راه دور (تله پروتکشن)، جایگزینی بی‌سیم دیجیتال با آنالوگ در پست‌های انتقال، فعال‌سازی ریکلوزرهای تمامی خطوط انتقال و فوق‌توزیع- که شرایط اعلامی را از طرف شبکه داشتند- ازجمله فعالیت‌های شاخص شرکت برق منطقه‌ای یزد است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد تامین برق پایدار و مطمئن و حفظ و حراست تجهیزات از وظایف ذاتی این معاونت برشمرد و بیان کرد: اورهال تپ چنجر ترانسفورماتورهای پست‌های انتقال و فوق‌توزیع و همچنین تصویربرداری حرارتی از تمامی اتصالات تجهیزات HV و آنالیز مستمر، پایش مستمر وضعیت روغن ترانسفورماتورها در پست‌های فوق‌توزیع و انتقال، گام مهمی در حفظ و تثبیت ولتاژ شبکه و تداوم برق‌رسانی به مشترکان برق استان بوده است.

وی به رویت‌پذیری بیش از 99 درصدی شبکه‌های انتقال و فوق‌توزیع در دیسپاچینگ یزد، اشاره کرد و گفت: با توجه به فراهم شدن بستر مناسب در مرکز دیسپاچینگ یزد، امکان مشاهده آنلاین هم‌زمان تولید، تبادل و مصرف شبکه برق یزد، برای تصمیم‌گیری سریع‌تر و مناسب‌تر فراهم‌شده است. با تهیه نرم‌افزار جامع دیسپاچینگ، ثبت و تهیه آمار، ثبت خروجی‌ها و خاموشی‌ها و ثبت اطلاعات ثابت شبکه از حالت سنتی خارج و به‌صورت مکانیزه درآمده است و همچنین در سال گذشته 2 سرور مجزای HIS اضافه و این سرورها از سرور اسکادا جداسازی شد.

میرحسینی با اشاره به این‌که طول خطوط انتقال و فوق‌توزیع تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای یزد بیش از 3600 کیلومتر است افزود: در سال گذشته برای پایداری شبکه برق برنامه شستشوی تجهیزات پست‌ها و خطوط انتقال و فوق‌توزیع در یزد به‌صورت دوره‌ای و منظم انجام شد که این اقدام و دیگر اقدامات ذکرشده سبب شد سالی بدون حادثه را سپری کنیم.

وی در پایان میزبانی از دومین گردهمایی سالیانه معاونین بهره‌برداری شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور با حضور معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر که با هدف هماهنگی بین کلیه برق‌های منطقه‌ای کشور انجام شده است را از دیگر برنامه‌های این معاونت دانست که با توجه به حوادث خوزستان در سال 95 تجارب چشمگیری در این جلسه تبادل شده و دستاوردهای مثبت زیادی در بر داشته است.

 

 

 

 


دیدگاه کاربران