•                                                          شرکت نیرو فراز جنوب شرق
  • مدیریت انرژی
  •      عملیات طراحی، تامین تجهیزات، نصب، تست و راه اندازی پست ها و خطوط انتقال و  فوق توزیع و توزیع نیروی برق
  •      ارائه خدمات مهندسی مطالعات سیستمهای قدرت و انرژی های نو
  •      بهره برداری ، نگهداری و تعمیرات نیروگاهها، پست ها و خطوط انتقال و فوق توزیع و توزیع نیروی برق

 

پیشنهاد برگزاری مناقصات بعد از سال 97 به صورت EPCF، روی میز وزارت نیرو

تعداد مطالعه:818


جلسه شورای راهبردی پیمانکاران سندیکا متشکل از روسای کمیته‌های پیمانکاران خطوط، پست‌های فشار قوی، توزیع، تولید پراکنده و سازندگان تجهیزات و پیمانکاران نیروگاهی روز دوشنبه بیست‌ودوم آذر ماه سال جاری برگزار شد.

                       

در این نشست ضمن طرح موضوع تمرکز پیمانکاران عضو سندیکا در یک کمیته و قبول کلیت طرح  توسط حاضرین، شورای راهبردی پیمانکاران تشکیل و مقرر شد با اخذ مصوبه هیات‌مدیره سندیکا در این خصوص، تدوین و تصویب آیین‌نامه ادغام کمیته‌های پیمانکاری با تعیین ترکیب هیات‌رییسه پیمانکاران در دستور کار قرار گیرد.

از اهم مصوبات این جلسه آن بود که نظر به برگزاری مناقصات پروژه‌ها در قالب فاینانس، مناقصات پست به‌صورت تجمیع‌شده توسط کارفرمایان، طی توافق با وزارت نیرو مورد تاکید قرار گیرد در خصوص انجام پروژه‌های خطوط انتقال نیرو در سال 95و 96 جهت نیاز فوری برق‌های منطقه‌ای به صورت خرید تجهیزات(PF) و با حداکثر تقسیم‌بندی جهت حضور بیشتر شرکت‌های فعال  عمل شود و از سال 97 به بعد برگزاری مناقصات به صورت پروژه‌ای EPCF) ) در دستور کار قرار گیرد.

 بر این اساس در متن نامه مزبور تاکید می‌شود: جهت بهره‌برداری بهتر از روش‌های متداول تامین مالی از قبیل بازار سرمایه (که تناسب بیشتری با شرایط زمانی پروژه دارد)، منابع صندوق توسعه ملی و ... جهت نیاز سال‌های 97 به بعد، مناقصه به صورت احداث کامل خطوط به فرمت‌های EPCF ، DBF ، BLT  ، و ...  برگزار شود.

در ادامه این نشست با توجه به مشکلات بیمه‌ای پیمانکاران مقرر شد این موضوع در قالب درخواست  ملاقات حضوری با وزیر کار و رفاه اجتماعی مطرح و پیگیری شود. همچنین برگزاری جلسات مشترک با کمیته مشاوران سندیکا برای همفکری و هماهنگی در مورد پروژه‌های فاینانس در دستور کار قرار گرفت.

علاوه براین در خصوص ارتباط تنگاتنگ و تشکیل جلسه مشترک سندیکا با سازمان برنامه و بودجه کشور جهت پیگیری موضوعاتی چون فهارس بها، پایش بخش نامه‌ها و رتبه‌بندی پیمانکاران و شرکت‌های تجدیدپذیر و ...، مهدی مسائلی به عنوان مسئول پیگیری پیمانکاران انتخاب شد.

در پایان نظر به پیشنهاد ارائه شده در خصوص استفاده از یک فاینانس‌کننده برای تمامی کنسرسیوم‌های متشکل از اعضای سندیکا به تصویب رسید این موضوع به هیات‌مدیره سندیکا ارجاع شود.

 

 

 


دیدگاه کاربران