•                                                          شرکت نیرو فراز جنوب شرق
  • مدیریت انرژی
  •      عملیات طراحی، تامین تجهیزات، نصب، تست و راه اندازی پست ها و خطوط انتقال و  فوق توزیع و توزیع نیروی برق
  •      ارائه خدمات مهندسی مطالعات سیستمهای قدرت و انرژی های نو
  •      بهره برداری ، نگهداری و تعمیرات نیروگاهها، پست ها و خطوط انتقال و فوق توزیع و توزیع نیروی برق

 

تکمیل سیستم PLC و تله پروتکشن (TPS) خطوط انتقال 400 و 230 کیلوولت برق اصفهان

تعداد مطالعه:2819


معاونت بهره برداری شرکت برق منططقه ای اصفهان :با کمک امور دیسپاچینگ و مخابرات منطقه مرکزی خطوط 400 و 230کیلو ولت تحت پوشش شرکت برق منطقه ای اصفهان که فاقد سیستم PLC و تله پروتکشن بودند مجهز به این سیستم شدند.

                       

علی اسلامی معاونت بهره برداری شرکت برق منططقه ای اصفهان گفت: خطوط 400 و 230کیلو ولت تحت پوشش شرکت برق منطقه ای اصفهان که فاقد سیستم PLC و تله پروتکشن بودند مجهز به این سیستم شدند و همچنین سیستم­های قدیمی و دارای اشکال و خطا در ارسال و دریافت سیگنال نیز اصلاح، بهینه سازی و تکمیل شدند.

علی اسلامی افزود: سیستم تله پروتکشن در حفاظت الکتریکی شبکه برق و جداسازی سریع نقاط معیوب از بخش سالم و کاهش زمان پاک سازی خطا، نقش اساسی دارد. از تاثیر عیب بر دیگر بخش­های سالم شبکه جلوگیری نموده و مانع از بروز خاموشی­های گسترده احتمالی شده و باعث افزایش پایداری و امنیت شبکه می شود.

وی گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال و در قالب دو پروژه اصلی (خرید و نصب و راه اندازی 12 لینک PLC & TPS بر روی 6 خط 400 کیلوولت و خرید و نصب و راه اندازی 64 لینک PLC&TPS بر روی 19 خط 230 کیلوولت) و هفت پروژه جانبی (اصلاح و تکمیل منطق حفاظتی و آماده سازی بسترهای مخابراتی PLCو فیبر نوری) انجام و به بهره برداری رسیده است.

از ویژگی­های جدید این پروژه، پیاده سازی منطق جدید حفاظتی DTT مطابق با آخرین نظرات شرکت مدیریت شبکه و استفاده از بسترهای جدید با لحاظ پشتیبانی بهتر است.

 

 

 


دیدگاه کاربران