•                                                          شرکت نیرو فراز جنوب شرق
  • مدیریت انرژی
  •      عملیات طراحی، تامین تجهیزات، نصب، تست و راه اندازی پست ها و خطوط انتقال و  فوق توزیع و توزیع نیروی برق
  •      ارائه خدمات مهندسی مطالعات سیستمهای قدرت و انرژی های نو
  •      بهره برداری ، نگهداری و تعمیرات نیروگاهها، پست ها و خطوط انتقال و فوق توزیع و توزیع نیروی برق

 

دیسپاچینگ منطقه‌ای برق زنجان به بهره‌برداری رسید

تعداد مطالعه:1520


مدیرعامل شرکت توانیر در مراسم افتتاح مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای برق زنجان و 23 پروژه بزرگ برق منطقه‌ای که در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، انجام شد، گفت: اکنون می‌توان به جرات ادعا کرد که در صنعت برق به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

                       

"محمدحسن متولی‌زاده" در این مراسم اظهار داشت: صنعت برق در پیاده‌سازی اهداف انقلاب همواره پیشتاز بوده است چرا که اکنون در حدود صد درصد جمعیت کشور از  نعمت برق برخوردار است در حالی که در دنیا اکنون 1.2 میلیارد نفر بدون برق هستند.
مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه پیش از انقلاب تمام فعالیت‌های فنی، پیمانکاری و مشاوره‌ای و حتی خدماتی توسط نیروهای خارجی انجام می‌شد، تصریح کرد: اکنون نه تنها در تامین تجهیزات و اجرای پروژه‌ها به خودکفایی رسیده ایم، بلکه در حال صادرات خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها نیز هستیم.
متولی‌زاده خاطرنشان کرد: صنعت برق در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز پیشتاز بوده است.
وی در این خصوص به گذر موفق ازپیک تابستان امسال اشاره کرد و آن را نتیجه همراهی مسئولان و مردم دانست و گفت: در تابستان با همراهی مردم نه تنها هیچ خاموشی گسترده‌ای رخ نداد، بلکه در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی شد .
وی ادامه داد: امسال با ارئه 350 میلیارد تومان پاداش به مشترکانی که در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف همکاری کرده بودند، از صرف هزینه 7 هزار میلیارد تومانی جلوگیری شد.
وی صنعت برق را صنعتی از تولید به مصرف دانست و گفت: این گفته به معنای آن است که در تمام ساعات شبانه‌روز و در طول سال باید همکاران ما در نیروگاه‌ها، خطوط انتقال، پست‌ها و توزیع مشغول به فعالیت باشند تا در هنگام زدن حتی یک کلید، برق به صورت پایدار به دست مصرف کنندگان برسد.
مدیرعامل توانیر همچنین در خصوص راه‌اندازی مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای زنجان گفت: با راه‌اندازی این مرکز، از این پس کنترل بار و مدیریت شبکه توسط متخصصان استان انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: برق صنعتی در حال توسعه است و در طول 40 سال گذشته 8 برابر رشد جمعیت در توسعه زیرساخت‌های صنعت برق سرمایه‌گذاری شده و این به معنای آن است که صنعت برق هشت برابر سایر بخش‌ها فعالیت کرده‌اند.
در این مراسم مدیرعامل برق منطقه‌ای زنجان نیز گفت: با هدف ارتقای ظرفیت‌های فرماندهی و کنترل در سطح شبکه انتقال برق و افزایش سطح امنیت و پایداری شبکه کشور سطح مرکز دیسپاچینگ زنجان به مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای زنجان ارتقا یافت.
"بهمن اله‌مرادی" با بیان اینکه با توجه به نتایج ارزیابی به‌عمل آمده از مرکز دیسپاچینگ زنجان، اقدامات انجام شده در راستای تامین نیازمندی‌های استخراج شده از ارزیابی و همچنین مطابق بند یک ماده 7 اساس‌نامه شرکت مدیریت شبکه برق ایران سطح مرکز دیسپاچینگ زنجان به مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای زنجان ارتقا پیدا کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

 

 

 


دیدگاه کاربران