•                                                          شرکت نیرو فراز جنوب شرق
  • مدیریت انرژی
  •      عملیات طراحی، تامین تجهیزات، نصب، تست و راه اندازی پست ها و خطوط انتقال و  فوق توزیع و توزیع نیروی برق
  •      ارائه خدمات مهندسی مطالعات سیستمهای قدرت و انرژی های نو
  •      بهره برداری ، نگهداری و تعمیرات نیروگاهها، پست ها و خطوط انتقال و فوق توزیع و توزیع نیروی برق

 

۷۷۰ برنامه موفق در نگهداری و تعمیرات پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع برق یزد

تعداد مطالعه:1018


تشریح برنامه‌های سرویس و تعمیرات سیستم‌ها و تجهیزات زیر بنایی شبکه انتقال و فوق توزیع استان یزد

                       

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، علی‌محمد فتح‌آبادی مدیر دفتر فنی انتقال این شرکت برنامه‌های سرویس و تعمیرات سیستم‌ها و تجهیزات زیر بنایی شبکه انتقال و فوق توزیع استان یزد را تشریح کرد.

وی با اشاره به پیک‌بار تابستان ۹۷، عبور موفقیت‌آمیز از پیک‌بار تابستان امسال را مرهون آمادگی، به‌روزرسانی و سرویس به‌موقع کلیه تجهیزات پست‌ها و خطوط انتقال برق دانست و افزود: از مهر سال ۹۶ تا پایان شهریور ۹۷ برای آمادگی شبکه در پیک بار سال ۹۷ با مدیریت ، برنامه ریزی و اجرای اقدامات دقیق واحدهای عملیاتی معاونت بهره‌برداری بالغ‌بر ۷۷۰  برنامه نگهداری و تعمیرات اجرا و برای گروه‌های اجرایی تعمیراتی، بازدیدها و پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی بیش از ۲۶۰۰ مجوز انجام کار صادر گردیده است.

مهندس فتح‌آبادی همچنین از تمهیدات لازم برای آمادگی شبکه در تابستان ۹۸ خبر داد و گفت: برای اجرای برنامه‌های نگهداری و تعمیرات سیستم‌ها و تجهیزات زیربنایی شبکه انتقال و فوق‌توزیع توسط کمیته برنامه‌ریزی نگهداری و تعمیرات، تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

مدیر دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه‌ای یزد در ادامه خاطرنشان کرد: علت اجرایی نشدن برخی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، محدودیت شبکه و عدم موافقت دیسپاچینگ ملی یا دیسپاچینگ توزیع و فوق‌توزیع بوده است.

فتح‌آبادی همچنین زمان انجام اغلب برنامه‌های سرویس‌ دوره‌ای و تعمیرات شبکه و تجهیزات پست‌ها و خطوط را شش‌ماهه دوم سال عنوان کرد و افزود: علت آن محدودیت تجهیزات شبکه در پیک‌بار تابستان و لزوم آمادگی برای رفع مشکلات و آمادگی برای عبور از پیک‌بار تابستان است.

وی از هماهنگی و تعامل با شرکت‌های برق استان‌های هم‌جوار، شرکت‌ توزیع و مشترکین صنعتی بزرگ به‌منظور برنامه‌ریزی کاهش خروج تجهیزات خبر داد و تاکید کرد: به‌این‌ترتیب کلیه ذینفعان، برنامه‌های خود را برای تعمیرات دوره‌ای و کنترل و مدیریت خاموشی‌ها هماهنگ می‌کنند.

مدیر دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه‌ای یزد با مهم خواندن نظارت بر فرایند نگهداری و تعمیرات و توانمندسازی کارکنان در این خصوص افزود: بهبود رویه‌های سرویس و نگهداری و شناسایی نقاط ضعف و بالا بردن اثربخشی فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات حائز اهمیت است و آمارها نشان از عملکرد رضایت‌بخش در مبحث نگهداری و تعمیرات توسط این دفتر دارد.

مهندس فتح‌آبادی در ادامه افزود: تجهیزات انتقال نیرو که شریان‌های اصلی برق کشور هستند از اهمیت خاصی در این صنعت برخوردارند و نگهداری از این تجهیزات، ارزشمند و حیاتی است و جز با برنامه‌ریزی و آمادگی کامل شبانه‌روزی میسر نخواهد شد.

وی با بیان این‌که فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات به‌صورت تمام‌وقت انجام می‌گیرد؛ تصریح کرد: بهره‌برداران پست‌ها هنگام ایجاد هرگونه اشکالی در تجهیزات پست و خطوط و در هر ساعت از شبانه‌روز، آن را به گروه‌های کشیک دفتر فنی انتقال، اعلام می‌کنند و پیمانکاران مربوطه در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل را برطرف و گزارش می‌کنند.

فتح‌آبادی در پایان اظهار داشت: با تمرکز روی نقاط حساس ‌و برای حفظ پایداری و قابلیت اطمینان شبکه‌های موجود، پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی تعریف و اجرا می‌گردد و خوشبختانه بررسی سوابق شاخص‌های بهره‌برداری در برق منطقه‌ای یزد، نشان از عملکرد قابل‌قبول در این بخش دارد.

 

 

 


دیدگاه کاربران